2013-02-27 La Neorural

Respon
Missatge
Autor
Pere
Administrador
Entrades: 403
Membre des de: 04 juny 2017, 23:59
Ubicació: Tiana

2013-02-27 La Neorural

#1 Entrada Autor: Pere » 07 jul. 2024, 22:32

Tot i el que ha passat en aquests dies, que ha estat molt, no m'havia oblidat d'aquesta sortida. Dissabte no vaig poder trepitjar la neu, em vaig quedar amb les ganes i, mentre era al llit sense adormir-me pensant on podia anar diumenge, em va tornar a venir al cap i em vaig decidir a fer-la, així matava dos cuquets: el de la sortida i el de la neu.

De neu en vaig trobar força, gairebé sempre trepitjada: sembla mentida com passeja la gent per la muntanya, en llocs on sembla que Jesús hi ha perdut la sabateta et trobes les peuades d'uns quants afortunats que saben gaudir d'aquest be de déu que tenim a tocar de casa.
De pujades -i baixades- també en vaig trobar unes quantes, també vaig passar per corriols que desconeixia, alguns ciclables, si més no per al "trio trencapedres". N'hi ha un que, fet en sentit contrari, ens permetria baixar des de dalt del Turó del Galzeran fins al fons de la pedrera de Santa Maria de Martorelles, no sé si el coneixeu.

Tanta pujada i baixada em va cansar força, desconeixia que a les cames hi hagués tants músculs capaços de fer mal, però m'ho vaig passar tan bé que ja estic pensant en tornar-la a fer en la vostra companyia. Així que només us cal dir-ho i quadrar el dia i la fem tots junts.

El dia era preciós, amb un airet fresquet que et netejava de tots els microbis de la setmana i amb un sol radiant que agafava el relleu als núvols nevadors de dissabte. Per enllaçar amb la ruta, vaig pujar als Nou Pins primer per les esses i després per l'ex-corriol que passa al tallafoc. A les parts obagues vaig trobar força neu, a les assolellades ja havia desaparegut del tot. Aquí tenim la vinya dels Nou Pins, amb la màquina de fotografiar que no acabava d'obrir-se del tot, potser pel fred
Imatge

Dels Nou Pins baig baixar una mica en direcció Alella per agafar el corriol que comunica amb la pista de dalt. Estava força tapat, ja que la neu havia doblegat les branques de la brolla i vaig haver de posar-me l'impermeable. Aquest va ser l'unic tram on vaig patir una mica, la resta de la ruta estava perfectament transitable. El següent corriol, el que comunica amb la pista que va al dolmen de Castellruf (jo en dic "corriol interruptus", ja que és molt maco però curtet) estava preciós
[Imatge

Amb aquest senyor hi vaig parlar una estoneta, és un dels nostres, dels que gaudim de la muntanya i sabem que quan hi tornarem l'indret serà diferent, també bonic, però diferent
Imatge

El Dolmen, amb neu, com mai l'havia vist encara
Imatge

Baixant cap al corriol de Can Girona, el que surt de la pista que va a la Font de la Mercè, la neu gelada del camí anava espetegant quan la trepitjava
Imatge

Un cop al corriol vaig pensar: Déu meu, que no s'acabi mai! Mira que hi he passat vegades, però ahir estava com mai, em plovia a sobre la neu que el sol i el vent feia caure de les branques, els pit-roigs em miraven encuriosits i jo em creia capaç de volar al seu darrere.
Quan es va acabar pensava que passaria per la font de la Mercè, però no va ser així: vaig pujar per un corriol força costerut i amb alguna pedra que em va atansar a la font de Can Gurri
Imatge

De la font vaig pujar, també per corriol, i amb un desnivell important, fins al corriol del Salva, que és el que agafem per anar a la trialera de la Trinxa. Aquí vaig poder fer la foto de la pluja de neu, no es veu gaire però us ho podeu imaginar
Imatge

(continuarà, que és molt tard i demà he de matinar)
Sempre pot ser un gran dia! Busquem el motiu!

Pere
Administrador
Entrades: 403
Membre des de: 04 juny 2017, 23:59
Ubicació: Tiana

Re: 2013-02-27 La Neorural

#2 Entrada Autor: Pere » 07 jul. 2024, 22:54

/...
Del corriol del Salva vaig passar a la pista que va a Can Corbera. Les cames em feien mal, tanta baixada m'havia carregat els quàdriceps, particularment a la cama dreta. Aquesta pista té trams força obacs, la neu estava força gelada i havia de vigilar per no relliscar
Imatge

De Can Corbera havia de pujar al Castell de Sant Miquel, i ho vaig fer pel dret. La primera part del corriol és força costeruda, amb alguns esglaons de pedra on vaig intentar carregar més la força a la cama esquerra, que és la que es queixa menys. La segona part, la que va de la clariana on acaba la pista al cim, em va semblar curta i tot, ja que el record que en tenia era una mica exagerat.
Això és el que queda de la torre del castell
Imatge

Imatge

La baixada a la pista del Mirador del Vallès té molta pendent i vaig patir força. Sabia que el mal disminuiria quan trobés algun tram planer i efectivament em va passar quan em vaig atansar planejant al naixement del corriol de l'Scott. Allà vaig travessar la pista que va a la Font de la Mercè per agafar un corriol que desconeixia que travessa el Torrent de Can Gurri i enllaça amb el que agafem sempre quan baixem a Can Girona. No vaig anar a Can Girona, ja que em vaig desviar a l'esquerra per atansar-me a Santa Maria. Ben a prop del poble vaig veure aquest mini-circuit de salts
Imatge

i el campanar
Imatge

En teoria aquest era el final de la ruta, però a mi encara em quedava pujar al Turó d'en Galzeran, amb unes quantes pujades i baixades entremig. Sort que m'havia mirat una mica el track i ho sabia, que si no no sé si hauria pogut.
El GPS em va portar al cor de la pedrera
Imatge

i, per un corriol pedregós que crec agradaria força als trinxapedres, vaig anar pujant fent ziga-zagues fins al capdamunt de la pedrera, amb el Vallès als meus peus
Imatge

Al poc de trobar la pista, em vaig desviar per un corriol una mica brut d'esbarzers al començament per pujar a Castellruf
Imatge

Vistes les restes del poblat i del castell, vaig baixar fins la pista per on havia passat unes hores abans i allí mateix vaig agafar un corriol una mica tapat
Imatge

que em va portar a la Font de la Teula
Imatge

a la de Sant Domènech i el Ca, ben plena de neu encara
Imatge

Imatge

i a la Sunyera
Imatge

Després d'uns trams de pujada, alguns per un corriol ciclable -en sentit contrari- que promet força, em vaig anar atansant al Turó d'en Galzeran.
Vaig trobar barraques de pedra, algunes de luxe amb sofà i tot
Imatge

Imatge

i altres més senzilles fetes foradant el sauló
Imatge

El tram de pista va durar poc, em vaig desviar cap a la Font de la Dinamita, passant per un corriol ombrívol on els líquens i els bolets treballen la fusta
Imatge

Aquesta és la font
Imatge

Ara tocava pujada, primer per corriol i després per pista gelada que em va atansar a les cases de Sant Fost entre ninots de neu
Imatge

La pujada final al Turó, molt dreta, la vaig fer tota per un corriol força nevat
Imatge

Amb paciència tot arriba i finalment vaig ser al costat de la torre de vigilància
Imatge

Per acabar la caminada havia de baixar la vinya i per tornar a casa només em calia encarar la baixada cap a la Font de l'Alba
Imatge

passar per l'església
Imatge

i acabar a la plaça de l'ajuntament
Imatge

I amb les cames cansades però ben content vaig arribar a casa després d'un matí ben aprofitat.

Nota 1: em vaig passar una mica amb allò del corriol que et porta del Galzeran al fons de la Pedrera. És llarg, però no tant.... un dia l'hem d'anar a fer en BTT.

Nota 2: BTV, m'ha dit la Margarida que tens uns abdominals que són l'enveja de tota la comarca (paraules textuals). Com ho sap?
Sempre pot ser un gran dia! Busquem el motiu!

Respon

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 5 visitants