2024-09-29 FONTS DE SANTA MARIA DE MARTORELLES

Respon
Missatge
Autor
Pere
Administrador
Entrades: 403
Membre des de: 04 juny 2017, 23:59
Ubicació: Tiana

2024-09-29 FONTS DE SANTA MARIA DE MARTORELLES

#1 Entrada Autor: Pere » 29 set. 2024, 17:59

Pujo pel camí antic de Can Puigcarbó, abans carretera
Imatge

Quan arribo a la carretera de la Conreria, em salta per primer cop la cadena. Això ha anat passant una bona estona, després s'ha solucionat una estona fins que ha tornat a passar baixant a Santa Maria.

Passo pel davant de Can Sent Romà
Imatge

I tiro pel corriolet que puja cap a la Cartoixa
Imatge

amb aturada a la Font de Sant Bru o dels Ocells
Imatge

Imatge

Imatge

Agafo la pista de la Cartoixa
Imatge

Passo pel davant de la porta d'entrada
Imatge

I tiro pista amunt, fins arribar a la carretera de la Conreria, on he anat tirant pel caminet del voral fins al Seminari.
Imatge

Aquí es veu la Cartoixa des de l'aire
Imatge

Imatge

Com és una sortida de fonts, m'atanso al Seminari, on n'hi ha una que no té preu
Imatge

Imatge

Tiro cap al corriol del Cementiri dels Empestats on hi van tirar els cossos dels morts pobres, en l'epidèmia de 1870
Imatge

Aquí sóc a l'entrada del forat
Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

El corriol s'ha espatllat tant que arribarà el dia en el qual no podrem passar
Imatge

Imatge

Per la pista de sota amb molt bona vista
Imatge

pujo a la pista carenera, per on segueixo pujant per anar a buscar el Corriol d'en Pere (el meu ;) ) L'entrada no és massa bonica
Imatge

I els 50 m de després, tampoc
Imatge

Però el corriol és tan maco que val la pena arrossegar una mica la bicicleta a l'entrada
Imatge

Arribo a la pista, baixo una mica i agafo el corriol de les fonts, que està una mica espatllat en alguns punts. La primera font és la del Ferro, eixorca com sempre
Imatge

Imatge

M'aturo també a la Bassassa, que mai havia vist tan buida
Imatge

Imatge

Imatge

Em desvio una mica per anar a la font de la Teula, que goteja una mica
Imatge

Imatge

Segueixo baixant, amb trams una mica trencats, fins la Font de Sant Bertomeu i el Ca, també sense aigua com és normal, crec que mai l'he vist rajar
Imatge

Imatge

Imatge

Una mica més de baixada i arribo a la mini pedrera, on tafanejo una mica i perfumo la bicicleta
Imatge

Imatge

Segueixo baixant, fins arribar a la Font Sunyera, també estroncada
Imatge

Ara pujo per la pista de la Pedrera, em desvio una mica per entrar al cor de les tenebres
Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Enfilo la pujada i em desvio una mica seguint un corriolet fresc i fressat que em porta a un cul-de-sac d'una torre elèctrica des d'on es veu el Castell de Sant Miquel
Imatge

Imatge

Giro cua i segueixo pujant per la pista, costa una mica ja que hi ha força xaragalls però m'ho prenc amb calma i vaig fent fins el mirador del dalt de la gola del llop. El dia és molt assolellat i serè, les vistes del Vallès, Montserrat, la Mola compensen l'esforç de la pujada, les de la pedrera maregen una mica
Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

La part final d'aquesta pujada la recordava molt dura, de manera que m'ho he pres amb filosofia. No sé si per això, pel ventet que bufava d'esquena o per les dues coses, he arribat molt bé a dalt. Una aturadeta per veure el Dolmen de Castellruf no pot faltar mai quan estem aquí dalt
Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Per tornar cap a casa he passat pel corriolet "interruptus", molt bonic de fer també en pujada. El jacuzzi dels porquets sí que té aigua:
Imatge

Pels problemes del canvi se m'ha fet tard i tot i que pensava tirar cap a les fonts d'Alellla, he decicit pujar fins el Turó d'en Galceran
Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

I he baixat per la vinya i la pista. Com ahir, l'he deixada per fer el corriolet paral·lel
Imatge

I passat el Seminari, baixant pel corriol que comunica amb la pista del Mas Ram/Turó de l'Home, m'he trobat un guarda que m'ha avisat que està prohibit passar-hi. Erosionem molt, hem de tirar per la pista. Sort que ja tinc una edat i que m'he pogut moure, sempre respectant els altres usuaris, més de 20 anys pel parc, això no m'ho treu ningú.
Una mica amargat per això i sense cadena en molts trams he baixat pel corriol de la Cartoixa i després pel de Can Sent Romà.

El track al WIKILOC:
FONTS STA MARIA MARTORELLES
Sempre pot ser un gran dia! Busquem el motiu!

Respon

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants