2007-01-16 Vigies, Font Gineu, Cementiri Sant Fost

Respon
Missatge
Autor
Pere
Administrador
Entrades: 403
Membre des de: 04 juny 2017, 23:59
Ubicació: Tiana

2007-01-16 Vigies, Font Gineu, Cementiri Sant Fost

#1 Entrada Autor: Pere » 07 ago. 2024, 15:48

VIGIES-FONT GUINEU- CEMENTIRI DE SANT FOST

36.2 Km
4h 31 min
41 min 46 seg
44.8 velocitat màx
8.0 mitjana moviment
6.9 mitjana total

Passo pel Torrent dels Grills, amb feina, ja que el sauló ho dificulta molt, i m’arribo fins a la casa on s’acaba el camí per entrar darrera del cadenat al parc i pujar fins Alella. Segueixo la meva ruta habitual, però en arribar a la cruïlla de dalt no segueixo pujant com faig habitualment: passo pel camí de l’esquerra, que em porta a la casa blanca. D’allà torno a pujar fins al trobar el camí habitual just quan es troba amb la pista que puja als 9 Pins. Vull baixar a l’Alegria, però estan replanant (una excavadora i una piconadora) i no puc baixar. Intento pujar ja que la pista està aparentment immillorable, però hi ha dos llocs on la roda del radere derrapa i he de baixar. També baixo a la pujada final, terrible. Però tot i que estic una mica desentrenat pujo força bé. Dels 9 Pins baixo una mica per pujar al Turó. Un cop a dalt, exploro el caminet marcat amb pedres (a peu) i veig un vèrtex geodèsic que marca 477 m. Baixo per la vinya –encara oberta- i passo cap al Seminari pel camí nou. Del seminari vaig al vigia beta per provar els corriols netejats. Primer agafo sempre les desviacions a la dreta. Després de l’ultima cruïlla, el corriol s’estreny i sembla que s’acabarà però arriba la pista de la Font dels Castanyers, on baixo per veure de trobar l’altre corriol. No el veig baixant, però quan torno el trobo. Acaba en un tallat d’aproximadament un metre. Decideixo pujar-hi per explorar-lo. Com que el faig en direcció contrària, hi ha pocs trams ciclables i els he de fer a peu. Quan arribo a la cruïlla ja puc ciclar. Intento baixar pel primer corriol, però em sembla massa fort i passo pel següent cap a la Font de la Guineu. Ara està totalment net, no com a l’estiu, i es baixa molt bé. Arribo a un lloc on hi ha un cartell fet molt bé pels netejadors on s’hi indica “Can Torrents” i hi tiro. Aquest corriol és una mica més bèstia i he de baixar uns quants cops a peu, però té trams macos. Arribo a la pista i segueixo fins a passar per l’ermita de Sant Cebrià de Cabanyes. Vaig baixant per pista fins a trobar un corriol que em porta a un lloc ple de plataners i amb un rierol amb aigua que he de travessar. El terra està encatifat de fulles de plataner i el camí va seguint el rierol. Després de poca estona, per desgràcia, s’acaba a la carretera. Crec que és la de la Roca, però no n’estic segur. Ja penso en refer el sender, però veig un indicador de Sant Cebrià i una pista que surt del costat del corriol i hi tiro. Al poc trobo un camí que en pujada forta es desvia de la pista i hi passo, per deixar-la. Però he de girar ja que s’acaba al costat d’una torre elèctrica, i torno a la pista. Penso que enllaçaré amb la pista de baixada, però no: passo una mica més amunt, pel costat d’una subestació enorme de FECSA. Després d’una estona, torno a provar sort i em desvio de la pista per agafar un camí a l’esquerra. El camí em porta, després d’una bona estona, a una vinya. Els propietaris han tapat el camí amb un munt de terra i, no contents encara, han plantat una tanca pel mig. Jo passo pel costat, per fora de la tanca. Vaig pujant, trobo una cruïlla i tiro a la dreta. Al cap de poc, el camí mor en una tanca. Hi ha una porta amb candau que no deixa passar a la pista. Veig un indicador de Can Torrents, però he de donar la volta . Giro fins a la cruïlla i provo de trobar la sortida, però després d’una estona de passar per la vinya no la trobo. Dono la volta, baixant ara, fins a tornar a la cruïlla per un altre camí. Ara desfaig el camí fins a la primera tanca i a la pista. Vaig pujant i al cap de poc arribo al cementiri de Sant Fost, que és al costat de la porta amb el candau. La tanca arriba al cementiri per aquest costat, però busco una mica per veure on s’acaba a l’altre, baixant per una pista enquitranada. Trobo el final, on veig un corriol. Hi passo i en poc tems em porta a la cruïlla de la vinya: ja tinc sortida!. Giro i torno al cementiri. Vull anar cap a Can Torrents i San Cebrià, però faig cap a la pista que dona al corriol que vaig descobrir l’altre dia quan vaig baixar per la urbanització. Ara el faig en direcció contrària fins a arribar a la pista dels Castanyers. Un cop allà tiro cap al Seminari, d’on baixo cap a casa passant per la Cartoixa i per la carretera fins a la biblioteca.

En resum: una sortida molt maca, amb molts descobriments, pujades, corriols, a peu. Per a repetir sense dubtar. I si es pot fer una mica més llarga, millor.

El track al Wikiloc:
VIGIES, FONT GUINEU, CEMENTIRI SANT FOST
Sempre pot ser un gran dia! Busquem el motiu!

Respon

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 15 visitants