2006-08-02 Arbúcies, Santa Fe, Arbúcies

Respon
Missatge
Autor
Pere
Administrador
Entrades: 403
Membre des de: 04 juny 2017, 23:59
Ubicació: Tiana

2006-08-02 Arbúcies, Santa Fe, Arbúcies

#1 Entrada Autor: Pere » 26 jul. 2024, 22:27

MONTSENY
02-08-06

Ruta basada en els de Bttmania.org

47.95 km totals
5 hores 15 min en moviment
1 hora 01 seg aturat
40.7 velocitat màxima
9.1 mitjana en moviment
7.6 mitjana total

Quan surto de casa veig que ha Montgat ha plogut, ja que els carrers estan molls. Hi ha núvols negres cap a Mataró. Ja a l’autopista de França sembla que surt el sol, però l’alegria dura molt poc: una bromada negra ho tapa tot i es fa un altre cop de nit. Comença a ploure en el peatge de la sortida d’Arbúcies. Gairebé no veig les monedes. Com que ja hi soc, segueixo per la carretera. Un cop a Arbúcies, sembla que la pluja s’atura. Dono moltes voltes abans de trobar el punt d’inici i d’aparcar, ja que hi ha obres en el pont que hauria de passar per començar. En aquesta estona, els núvols s’obren, tot i que a dalt encara en queda. Decideixo pujar; en cas de que plogués molt tornaria. Busco el punt d’inici ja en la bici, però em costa molt trobar-lo: he agafat una desviació que em porta sempre a l’est i he d’anar a l’oest. Ho provo passant per diferents camins que semblen portar a on vull anar (el track dels de bttmania) però sempre acaben anant a l’est. Un dels cops he de mirar-m’ho bé ja que estava a punt de perdre’m, tot i el GPS. Torno al primer camí, del que m’havia desviat per trobar abans el track i vaig pujant. No ho semblava, però acabo trobant després de força estona, el camí adequat. Es tracta d’una pista en molt bon estat que puja continuadament, però sense percentatges enormes. Veig alguna font, però només tasto l’aigua de la primera. No és gran cosa, però tampoc és dolenta. Vaig pujant, sempre pujant. Trobo sequoies plantades, les de la vora del camí són molt gruixudes. Faig una foto quan em penso que ja queda poca pujada fins arribar a la carretera, però encara en tinc per estona. El camí puja sempre, el cul em fa mal de tanta estona d’estar en la mateixa posició. Hi ha molta sequoia, també hi ha plantacions de pollancres. No passo gens de calor, ja que és molt ombrívol. Només veig animals quan el camí va en direcció sud o bé sud-oest, i no passen d’una papallona aquí i allà i d’alguna sargantana mini perduda al mig del camí. Tinc una mica de molèstia al genoll, però sense més importància. Veig la muntanya més alta i l’hi faig una foto. Estic a 1110 metres i en porto uns 15 de pujada (no ho sé del cert per les pujades inicials buscant el track). Després de fer la foto, i d’una manera sobtada, la muntanya es comença a tapar per una mena de boira. Comença a mullar una mica, però no plou, encara. Ara començo a passar per sota dels faig, de manera que és ben fosc. Arribo al coll de Te, on hi ha un bar, però passo de llarg. Al cap de poc comença ja a ploure, però no massa. Ja soc a la carretera que puja de Santa Fe, que és on aniré però passant per un camí pedregós i moll on em trobo, en la part més fosca, amb un 4x4 dels forestals que no podia passar ja que hi havia una branca trencada. Em diuen que no necessiten ajuda i segueixo baixant. No sé d’on han vingut, però el camí no és fàcil precisament. Arribo després d’una estoneta a la carretera on hi ha el punt d’informació al costat de Santa Fe. No faig foto, ja que ja la tenim de l’altre dia que vam anar-hi a peu. Pujo seguint el track per la carretera, però veig que han passat per una ruta paral·lela que passa pel costat. Hi baixo pel mig del bosc (es de faigs) i vaig seguint amunt. Hi ha força pedrotes i algun cop he de baixar. Arribo de nou a la carretera, la travesso i faig cap a un lloc on hi ha una font i taules per menjar. Tot i el mal dia que fa (no tinc fred, però de calor no me’n sobra gens i això que porto molts km de pujada) hi ha gent, uns amb garrafes i d’altres dinant. Passo pel seu costat però torno ràpidament a la carretera. La ruta senyalitzada tira amunt, haurem d’investigar on va i com és. Un cop a la carretera, vaig pujant força estona però després ve un tram de baixada fins a arribar a la ruta 10 del centre de BTT d’Arbúcies. He tingut problemes per seguir el track dels de bttmania, no faig cas de les múltiples ratlles que veig i segueixo pel camí que està marcat com a ruta 10. Penso que s’han perdut, però és un error greu, ja que han anat a l’Ermita de Sant Marçal, que és al costat mateix. Però això ho he sabut ara, a casa, quan l’he buscat. El camí de la ruta 10 fa força baixada i hi ha força pedrotes, però no està malament. Hi ha marques grogues de la ruta i també fletxes vermelles. Penso que és per reforçar la senyalització, ja que falten moltes plaques grogues de la ruta. Baixant, baixant, arribo a una mena de riu. Hi ha un camí que surt a l’esquerra, però les fletxes vermelles em diuen que el travessi. Ho faig, sense mullar-me, però per poc, i vaig seguint. Hi ha un moment en el que he de deixar la pista, per passar per un corriol que va paral·lel al riuet. El track no coincideix exactament, però va pel costat. Ho atribueixo a un problema de precisió. El corriol s’embruta. He de baixar per unes pedrotes. Passo pel costat del riu. Ara han desaparegut les marques. I, a més, m’he separat de la ruta prevista. Però no puc pujar, ja que hi ha hagut llocs on gairebé no podia baixar: per això segueixo baixant. Arribo a un camí poc transitat que em porta a una pista molt ampla i bona per on puja un 4x4 dels forestals i que segueixo cap avall. La ruta va separant-se primer de la que havia de seguir, però després s’hi atansa, per ajuntar-s’hi finalment. Decideixo pujar per veure on m’havia perdut. La roda del darrere està desinflada, la bicicleta rellisca molt (ja ho havia notat una mica baixant abans) i l’he d’inflar. Al cap de poc, torna a estar desinflada i he de tornar a inflar-la. Al cap d’una estona l’he de canviar, però tinc la sorpresa del dia en veure que les dues càmeres que vaig comprar són de vàlvula ampla. Busco primer la punxa, que trobo al costat de la vàlvula i això fa que trobi ràpidament el forat que s’havia fet al seu costat. Hi poso un pegat i segueixo cap amunt. Al cap de poc, he d’aturar-me ja que la coberta estava mal posada i sortia de la llanda. M’aturo a posar-la en un lloc amb ombra ja que els núvols fa temps que han desaparegut. Estic per agafar el telèfon quan em trobo un 4x4 que puja i m’he d’apartar, ja que el camí és molt estret. És un noi molt agradable, em pregunta si necessito ajuda i xerrem una mica. M’oblido del mòbil. Segueixo pujant uns metres fins a arribar al riu: és on m’havia perdut. I no ho havia notat ja que el camí passa per l’altra vora del riuet. Dono la volta i torno. La baixada és llarga, el GPS es desconnecta més d’un cop i em costa trobar el camí. Sí que trobo un 4x4 que puja pel mig del camí a tot drap i frena en veure’m. I molt poc després, surt un twingo per l’esquerra en un revolt. N’hi ha que son uns irresponsables. Segueixo baixant, no s’acaba mai. Passo per un càmping i faig cap a la carretera, que deixo aviat ja que el track em porta a la font de les pipes. Intento trucar, però no hi ha cobertura. Pujo una escala i intento seguir el track, però no hi ha manera: es desconnecta tot i que hi ha visibilitat. Dono la volta, però es torna a desconnectar. Decideixo prescindir-ne i baixar per la carretera. Al cap d’uns metres em trobo amb el cotxe i truco a la Margarida.

La ruta ha estat maca pel paisatge i la temperatura, però és massa del mateix: ara pujo 30 km, ara en baixo 30 més. Ha estat una pena no anar a Sant Marçal.

Primera font
Imatge

Pont del camíImatge

Imatge

Sequoies
Imatge

Imatge

Bici amb Sequoies
Imatge

Un salt d'aigua dels molts que hi ha
Imatge

Segona font
Imatge

A mitja pujada
Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Tercera font
Imatge

Feta a 1110 m després de 15 km de pujada
Imatge

Font de les Pipes
Imatge

Hi ha trac al Wikiloc:
Arbucies, Santa Fe, Arbucies
Sempre pot ser un gran dia! Busquem el motiu!

Respon

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 9 visitants