206-04-22 Mina de Galena - Santa Coloma

Respon
Missatge
Autor
Pere
Administrador
Entrades: 403
Membre des de: 04 juny 2017, 23:59
Ubicació: Tiana

206-04-22 Mina de Galena - Santa Coloma

#1 Entrada Autor: Pere » 23 jul. 2024, 22:50

MINA GALENA-SANTA COLOMA
22-04-06

36.9 Km
4 h 01 min en moviment
16 min 25 segons aturat
9.2 mitjana moviment
8.6 mitjana total

Aquesta sortida és una mena de repetició de la que vaig fer el 18 de febrer, buscant nous camins. No n’he trobat gaires, però ha estat maca: pujades, baixades, pujades, pujades...
Portava el GPS, però s’ha esborrat l’anada, suposo que per falta de capacitat: quan arribava a Can Ruti he perdut el senyal de l’anada i ara que ho he passat al Trackmaker hi havia més tros esborrat. Hauré de disminuir els punts de memòria, ja que la sortida no ha estat massa llarga.

He pujat pel darrera de l’església fins al Duet i d’allí he anat fins a la Cartoixa i al Seminari, per estalviar-me (en teoria) les fortes pujades del camí a Can Ruti. Del Seminari he anat pel GR fins al corriol que porta a la pista que ve de la Cartoixa i d’allà he pujat un altre cop fins al GR, de manera que només he estalviat una pujada. A dalt de tot he trobat un grup que anava pujant, uns a peu i altres a sobre de la bici (entre ells una noia). He baixat fins al Tanatori i, seguint pel GR, he arribat a Sant Jeroni, d’on he pujat a l’ermita (he posat el peu a terra; feia temps que no ho havia de fer) de Sant Climent. D’allà he anat a Puig Castellar i he seguit pel corriol fins al dipòsit i al Vigia C, on he pujat per marcar el waipoint. Tot això s’ha esborrat del GPS. Del vigia he baixat cap a la Font de l’Alzina passant per un corriol que baixava molt pronunciadament fins a la pista que hi porta (el dipòsit és a dalt de tot i la font és a mitja alçada). Quan he arribat a la pista he tirat a l’esquerra i he fet cap a la Font. He seguit tirant fins a sortir del Parc i he pujat per la pista plena de pedres que un dia devia estar enquitranada. En aquesta pista m’ha passat un noi (jo anava bastant a poc a poc) que ha trencat a l’esquerra. Li he preguntat on portava la pista i m’ha dit que a la Vallensana (bona pista!). He decidit seguir-lo. La pista pujava molt i s’havia de baixar en dos llocs. Al final es convertia en un corriol estret, on he atrapat al noi i l’he passat. He fet cap a la Font del Llop amb el noi al darrera i hem seguit pujant. L’he aconseguit despenjar i he tirat cap a la banda del darrera de Puig Castellar, pensant que ja no em seguia, però venia al darrera i he augmentat el ritme. En arribar al cartell d’on surt el GR que baixa cap a Montcada he decidit baixar per poder marcar el waipoint de la mina de Galena i veure si trobava alguna pista interessant. He baixat per la pista que vaig seguir el dia 18 de febrer i en comptes de tirar cap a la font de l’Alzina he provat d’anar cap a la Font de les Canyes, però no l’he vist. Crec que el camí de la font era un corriol que hi ha al costat dels magatzems mig enrunats que hi ha i que és ple de malesa. He donat la volta hi he tornat a pujar fins a la pista dels minerals. D’allà he anat a la Mina de Galena i, altre cop, a la Font de l’Alzina. He tornat a pujar pel camí de les pedres, però aquest cop he fet cap al carrer Còrdova, de Santa Coloma i d’allà a la Font del Llop, ja que no tenia aigua. He tornat pel mateix camí d’abans, pujant pel darrera de Puig Castellar i baixant fins a Sant Jeroni per la pista de l’ermita. De Sant Jeroni he pujat fins al Tanatori. He anat pujant per la pista, sense baixar, fins a uns metres del corriol que porta a la Font de l’Amigó. He caminat una mica fins que he pogut tornar a pujar a la bici i ja no he hagut de tornar a baixar més. Això em demostra que és possible pujar-la sense baixar a peu.
He baixat sense novetat pel darrera de la Biblioteca.

Fauna: dos conills (un corrent al davant al costat de la Cartoixa i un altre molt a la vora baixant al Tanatori) i una serp (la part final era gruixuda com el meu canell; l’he vist baixant pel GR de Puig Castellar fins a Montcada).

Imatge
Sempre pot ser un gran dia! Busquem el motiu!

Respon

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 14 visitants