2006-02-11 Turó del Galceran

Respon
Missatge
Autor
Pere
Administrador
Entrades: 403
Membre des de: 04 juny 2017, 23:59
Ubicació: Tiana

2006-02-11 Turó del Galceran

#1 Entrada Autor: Pere » 23 jul. 2024, 08:14

TURÓ D’EN GALZERAN
11-02-06
Sortida 12 h
Tornada 3 h

Acabo la guàrdia del divendres. Està núvol i fa fresqueta. Arribo a casa a les 9 h. Passo les fotos del dijous. Encara dormen. Segueixo amb la crònica del dijous. No volen sortir. Me’n vaig sol. Passo per l’Alegria i tiro cap a Can Fàbregas. No es pot passar. Tiro cap a la casa del Francesc Batlle i tampoc. Tiro cap a Can Ballús (la casa de la Mariona i el Julià) i abans de la pujada del dipòsit provo de tirar recte, però hi ha una porta tancada. M’arribo fins a Can Ballús. Una mica abans hi ha un sender prometedor. L’hauré d’investigar un altre dia. Volia fer una foto de l’ermita i Tiana, que hauria sortit molt bé, per la llum, però m’he quedat sense bateria a la càmera.
A Can Ballús he girat i he tornat al cementiri, on he tirat pel camí que s’enfila cap als Nou Pins. Puja tant que gairebé no podia pujar ni a peu. Trobo un corriol que crec és el que va a la casa de la Mariona. Arribo força cansat als Nou Pins i pujo per la vinya cap al Turó d’en Galzeran. Costa una mica fer les girades, però la pujada és molt fàcil, tret del començament i el final. Baixo tres cops de la bici en els girs. Per això decideixo tornar a pujar-hi després de baixar del Turó al GR 92 per la pista. Aquesta segona vegada només baixo una vegada, i per una ruqueria. Pujo molt bé fins la pista del vigia i torno als Nou Pins pel GR. Baixo intentant trobar el sender però m’he equivocat: es la pista de les zetes. Giro i torno als Nou Pins. Ara l’encerto i baixo per la pista per on havia pujat. Segueixo pel sender que havia vist. És molt poc marcat. Vaig tirant avall i faig cap al capdamunt de la vinya dels veïns de la Mariona. Giro cua i torno amunt. Trobo una bifurcació que em porta a l’esquerra (si pujo). Tiro tot i que els cistus estan envaint el camí. Arribo a un lloc on no es pot passar. Com que he vist el sender pel Google Earth, sé que s’hi pot passar i decideixo mirar-ho a peu: deixo la bici i baixo caminant. El sender està molt poc marcat i ple de cistus. Va fent ziga-zagues. Arriba a les runes d’una caseta i segueix baixant. No és difícil de fer. Veig al Julià que està fent foc; sóc al lloc correcte. Per aquí va passar la duatló de Tiana. Jo volia passar-hi però sense entrar per la casa del Julià. Dono la volta i pujo fins a la bici. La trobo (pensava que em costaria més) i vaig baixant. Només poso els peus a terra en dos o tres llocs. El tram que es va fer a la duatlò està en una mica més de mal estat que quan hi vaig passar, però no té tanta bardissa com el tram que he deixat. Em porta a la pista de les zetes, que fa cap al barri de Can Gosch. Pujo a la carretera i baixo a casa per la biblioteca.
Sempre pot ser un gran dia! Busquem el motiu!

Respon

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 8 visitants