CÉLLECS (SEGON INTENT) 09-02-06
Sortida a les 9 h
Tornada a les 15:30
El dimecres passat no vaig veure cap dolmen. Això fa que ho torni a provar. Passo per la Cartoixa i arribo als 9 Pins. Allà veig dos ciclistes que estan pujant per la vinya fins a la torre del Turó d’en Galzeran. M’ho apunto: hi pujaré un dia d’aquests. Tiro per la pista i arribo a la Roca d’en Toni. Menjo quatre ametlles i dos plàtans i faig fotos, ja que el dimecres passat no van quedar bé pel baf a l’objectiu de la càmera. Segueixo fins que arribo a Sant Bartomeu de Cabanyes i agafo el sender del mig. Hi ha una cadena trencada a terra. El camí és maco i hi ha molta aigua. Sembla poc transitat. No sé si em tornaré a perdre. Després d’una estona arribo al PR-36. Hi ha un indicador, que segueixo, que m’hauria de portar al Dolmen de Céllecs. Miro el mapa i crec que és el que en diuen Cova del Moro. El camí es molt divertit, amb alguna pedra, estret i emboscat. Es triga una estona, amb bifurcacions no assenyalades, però a la fi s’arriba al dolmen. Seguint pel sender es fa cap a una bifurcació on, al darrera d’uns arbres s’intueix el Plat del Molí. Com que no està assenyalat, i sembla que per la dreta va al torrent, tiro per l’esquerra. M’equivoco, però no tant: es tracta d’un sender (també molt divertit) que va a la pedra de l’Oreneta. Ara (a casa) ho veig clar, però sobre el terreny no ho vaig veure tant bé. Sort del soroll de l’aigua, que vaig suposar era de la font que està assenyalada en el mapa i em va ajudar a orientar-me. Retrobo el PR i tiro cap a Can Gol. No vaig saber trobar-lo. Faig cap a la urbanització Les Roquetes i giro. Ja és tard, estic una mica intranquil; potser per això no miro el mapa. Només estic pendent de les marques del PR. Greu error. Molt a prop d’on he girat hi ha una bifurcació no assenyalada que he vist baixant. M’hi poso. Al cap de poc, veig la Roca Foradada, que és impressionant, molt més en la realitat que a la foto. Segueixo per les marques del PR i vaig mirant possibles desviaments, però és molt tard i no puc entretenir-me gaire. Em perdo els dolmens de Can Gol II i la Pedra de les Creus. Segueixo pel PR i faig cap al Plat del Molí i a la Cova del Moro. Vaig seguint pel PR fins a una bifurcació no assenyalada. Tiro cap a la dreta però al cap de poc giro, ja que em sembla que va a la torre de guaita (per on vaig passar el dimecres passat). Baixo per on he vingut i trobo una marca. Això vol dir que vaig bé. Torno enrere un altre cop i a la bifurcació ara tiro a l’esquerra. No hi ha senyals. Al cap d’una estona retrobo els senyals. Vaig tirant, no hi ha pèrdua fins que em trobo un senyal del PR enorme amb forma de creu. Que passa? En què quedem?. Giro, torno a la bifurcació, tiro a l’esquerra (a la dreta d’abans) i pujo (efectivament) cap a la torre de guaita del Turó del Castell (509). A partir d’aquí segueixo la pista fins a l’indicador que vaig veure la setmana passada.
Tot i que sembla equivocat, travesso la bardissa i trobo el rastre d’un corriol que s’enfila cap amunt. Arribo a un punt on hi ha moltes pedres, com si una paret de pedra hagués caigut. Resulta que és el poblat ibèric! I no està indicat en el senyal! En canvi, sí que hi diu Can Tarascó!. Ara, mirant el mapa puc situar-me: el senyal està entre la torre de guaita (Turó del Castell, no de Céllecs com hi diu a la torre) i el Turó Rodó (que és el de l’antena). Això vol dir que el poblat és al turó de Céllecs (534). Bé, deixem-ho estar, enfadar-se no és bo per la salut. Retorno a la pista i provo d’anar per un sender amplet i en bon estat que surt cap a l’esquerra, per si puc fer cap a la pista de Sant Bartomeu. Trobo unes pedres, que fotografio. És molt tard (les 15 h) i com que sembla que el camí va paral·lel a la pista que he deixat però en direcció contrària, giro i tiro cap a l’antena (Turó Rodó, 535 m). Baixo pel PR fins al GR 92. Encara em queda molt tros i és molt tard. Vaig el més ràpid que puc, però conscient del que falta: coll de Cera, 9 Pins... A la baixada del Dolmen d’en Toni (punt on es va més ràpid: uns 52 Km/h) em trobo un ramat de cabres. Penso que aniran cap a Vilassar, però no: van cap a Sant Mateu. El pastor em diu que tiri, que s’apartaran. Tiro però no s’aparten. Dos bocs es donen cops amb les banyes davant meu. Arriba un conegut del pastor amb cotxe i es posen a parlar. I jo allà, cada cop més a la cua del ramat. A la fi els gossos (un de gros molt maco i un de petit lleig però amb car de viu) les aparten i puc passat. Arribo al Coll de Cera bastant bé, però encara falta. Passo com puc fins a la vinya dels Nou Pins i pujo bastant bé. Es nota que estava mentalitzat. Baixo per la carretera fins a Tiana. Arribo a casa passant per la Biblioteca.
La Roca d'en Toni
Dolmen de Céllecs (Cova del Moro)
Pedres del darrere del dolmen de Céllecs
Plat del Molí
Unes de les moltes pedres (roca, roca) del camí
El camó passa pel mig
Vista de baix
Pedra de les Orenetes
Roca Foradada
Poblat íber
A sota del poblat íber
La foto de l'indicador. S'han oblidat del poblat
2006-02-09 Céllecs II
2006-02-09 Céllecs II
Sempre pot ser un gran dia! Busquem el motiu!
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 17 visitants