18-03-06
POBLAT DE LES MALESES – SANT CEBRIÀ DE CABANYES- SANT PERE DE REIXAC
Sortida: 11 h
Tornada: 16 h 30 min.
Fa vent i està núvol. Diuen que pot ploure.
Pujo per l’Alegria i la Cartoixa. Decideixo anar a la carretera de la Conreria. No he de baixar quan arribo a la cadena, tot i que poso els peus a terra. Passo pel Seminari fins a la Torre de Vigia Bravo. M’aturo cada cop menys a les zones difícils i ja no ho faig a les pujades. Del Vigia baixo per un corriol molt trencat , que es fa cada cop més estret i divertit i es bifurca en direcció al poblat ibèric (hi ha dos munts de pedres que ho indiquen). Un dia he de seguir l’altra direcció, ja que promet. Pujo pel caminet, amb fort pendent i molta brolla i al cap de poc ja sóc al poblat. Sembla petit, però seguint pel corriol trobo dos jaciments més. A l’últim es veu que ho estan excavant. Hi ha plàstics subjectats amb pedres que assenyalen trossos de ceràmica o altres coses. És més gran que el de Puig Castellar. Un cop vist, baixo pel corriol fins a trobar una pista. Provo d’anar cap a una església que es veu en direcció a Montcada. Al seu costat, més cap a Sant Fost, hi ha una pedrera enorme. Baixo per una pista en molt bon estat, però s’acaba. Reculo i baixo per on puc. El camí sembla que va en direcció a Sant Fost. Fa molta baixada. Trobo un excursionista i em confirma que va a Sant Fost. Després de veure’l i baixant bastant a poc a poc, no sé com, caic. M’ha recordat la caiguda del Diesel, però anant molt menys ràpid. No em faig mal, tret d’una pelada al colze (i això que porto màniga llarga i l’impermeable), un cop al genoll operat (que no em fa mal) i un altre cop al sec de la cama dreta, al costat del peu (i portava pantaló llarg i els mitjons dobles). He posat la mà esquerra a terra, però no m’hi he fet res gràcies als guants. Segueixo, amb una mica de molèstia, però que va passant. La pista va baixant, cada cop més en direcció a Sant Fost. Intento, quan hi ha una bifurcació, anar cap a Montcada, però no es pot. Arribo a l’església de Sant Cebrià de Cabanyes. És molt maca i està molt ben restaurada. Està tancada i no hi puc entrar. La pista fa cap a la carretera de La Roca, molt transitada, molt estreta, molt perillosa. Passen alguns ciclistes, però jo em poso pel voral i per l’esquerra (així veig venir els cotxes). Quan puc pujar cap a Badalona, deixo la carretera. És un camí asfaltat que porta a un restaurant. Segueixo pujant per si puc anar a dalt, però després d’una estona he de girar ja que el camí porta a una pedrera. Penso que és la que he vist abans. Això em farà cansar una mica, ja que no ho és: és una altra.
Torno a baixar a la carretera i segueixo en direcció a Montcada. Trobo una pista que porta a Can Donadeu i l’agafo. Intento passar per un camí molt bonic, amb moltes flors, que en altre temps devia ser un camp de Can Donadeu. Pujo una mica fins que s’acaba i no puc passar. Giro i passo per una desviació que porta a un dipòsit enorme que devia servir per regar tots els camps ara abandonats. Allà s’acaba el caminet: torno a girar. Quan torno a ser a Can Donadeu tiro cap amunt per una pista acabada d’arreglar. Pujo molt. Trobo una casa que sembla excavada a la muntanya i que té una mena de rampa per baixar a un celler. No faig fotos per no perdre temps. Segueixo pujant fins a trobar una vinya. Allà s’acaba la pista, però segueix un corriol. Es veu la pedrera enorme i sembla que hi ha un pas que, per dalt, va cap a Badalona. Hi passo, pujant sempre. Comença a ploure. El vent és fred i desagradable. Arribo a dalt i veig que no tira amunt; al contrari: baixa cap a la pedrera. Torno a donar mitja volta. Baixo una altra vegada a la carretera. Segueixo en direcció a Montcada fins a trobar una pista (primer asfaltada tot i que és dins del parc de la Serralada de Marina) que diu que porta a la Font dels Caçadors i a una altra font que no en recordo el nom. Pujo bastant i torno a veure l’església del començament. Penso que hi acabaré anant, però la pista se n’allunya. Torna a ploure. No veig cap font. Agafo un trencant que puja, en direcció més aviat cap a la pedrera. Puja molt, baixo i segueixo caminant. Llavors veig a baix un cartell que sembla un indicador dels del Parc i penso que és el de la font. Com que ja no tinc aigua, baixo i m’hi acosto. Ho encerto (ja tocava encertar-ne una): és la Font dels Caçadors. Omplo d’aigua i segueixo per la pista. Va baixant i atansant-se a l’església. Hi faig cap. És molt maca per fora. Està tot molt ben arreglat. Hi ha una senyora que l’està tancant quan arribo. Molt amablement me l’ensenya. És molt maca també per dins. Hi ha una capella que és del segle X amb una imatge del S XII. Em comenta que hi ha una torre d’origen romà. Hi fan missa els diumenges a les 12. També hi ha un cementiri. Per l’hora (és tardíssim) no faig fotos: queda pendent per un altre dia. La senyora em diu que la pista porta a la carretera de Badalona. Hi faig cap, després de força estona. Pujo per la carretera, molla ja que segueix plovent, però molt poc transitada. Quan ja gairebé sóc a la Vallençana un autobús de la TUSA que puja a mil per hora ha de frenar de cop al meu darrera ja que en el revolt del davant ha sortit un cotxe també a tres-cents per hora. Uns irresponsables!. Deixo la carretera i pujo, amb calma pel cansament i pel vent que bufa fort i de cara. Em molesta també una mica el cop del peu dret. Arribo al dipòsit i passo cap al Seminari, molt bé i només baixant de la btt un cop. Com que plou i hi ha molts cotxes, passo per la Cartoixa. Faig cap a la Biblioteca i a casa.
Poblat de les Maleses
Poblat de les Maleses 1
Poblat de les Maleses 3
Poblat de les Maleses 4
Poblat de les Maleses 5
Poblat de les Maleses 6
Poblat de les Maleses 7
Poblat de les Maleses 8
Vèrtex Geodèsic al Poblat
Turó de Montcada
Sóc al cim
Vinc d'aquí (Vigia Bravo)
Segon assentament del poblat
Íd
Íde
Poblat de les Maleses 16
Poblat de les Maleses 17
Poblat de les Maleses 18
Tercer assentament
Ho estan excavant
Aquest és el més gran
A l'altre costat
Poblat de les Maleses 23
Poblat de les Maleses 24
Poblat de les Maleses 25
Poblat de les Maleses 26
Poblat de les Maleses 27
Poblat de les Maleses 28
Poblat de les Maleses 29
Poblat de les Maleses 30
Hi vull arribar
Pedrera gegant
Baixo d'aquí dalt, on és el poblat
El poblat és on hi ha el pi solitari
Vull anar per aquesta pista
Sant Cebrià de Cabanyes
Sant Cebrià pel darrere
Finestra
És el campanar
Una altra finestra
Fa vent, és fred i desagradable
Porta d'entrada
No hi ha gaire espai, no es veu tot
Finestra o entrada lateral
Campanar pel lateral
Campanar lateral al darrera
Ídem
Font dels Caçadors
L'aigua és molt bona quan es té set i és fresca
Església de Sant Pere de Reixac
2006-03-18 Poblat MAleses-St Cebrià-St Pere de Reixac
2006-03-18 Poblat MAleses-St Cebrià-St Pere de Reixac
Sempre pot ser un gran dia! Busquem el motiu!
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 14 visitants