Referèndum 1 d'octubre

Respon
Missatge
Autor
Avatar de l’usuari
Pere
Administrador
Entrades: 221
Membre des de: 04 juny 2017, 23:59
Ubicació: Tiana

Referèndum 1 d'octubre

#1 Entrada Autor: Pere » 07 oct. 2017, 12:05

No sé si sabeu que vaig estar en una mesa electoral. Si ho dic aquí és perquè he llegit moltes queixes sobre la netedat del sistema i hi ha hagut gent que m'ha preguntat si va ser veritat que es podia votar 5 o més cops. Intentaré explicar com vaig viure aquest dia que espero sigui un dels més importants en el camí que estem transitant per donar un futur millor als nostres néts.

Són les 4:00 AM del dia post Badalona-Turó de l'Home, que no he fet per la ciàtica que fa dies que arrossego. Ens posem en marxa, un dels fills va al col·legi El Timó de Montgat i la Margarida i jo anem a l'Institut de Tiana, on hi arribem abans de les 5h per fer cua. Veiem que, com nosaltres, són molts els que no es volen deixar prendre el nostre dret a votar, suspès cautelarment -que no il·legalitzat- per un TC que als nostres ulls ha perdut tota la credibilitat des que s'ha posat a les ordres d'una determinada ideologia política.
Parlem en la foscor amb els veïns i coneguts. Apareixen els Saltamarges, han vingut caminant dels del punt de trobada a l'ajuntament. Plou, comencen a sortir impermeables i paraigües. Seguim esperant, cada cop hi ha més gent. Arriben els Mossos, un parell. Silenci i passadís per a que passin fins la porta, que és tancada. No sé qui, l'obre i entren. Què hi trobaran? Hi haurà ja les urnes? Se les emportaran? Aviat veiem que no: surten i els aplaudim. Cantem volem votar.

Com que algú havia qualificat el referèndum com a botifarrèndum, sabíem que seguiríem escrupolosament les normes electorals, que eren les mateixes que en unes eleccions "legals", en les quals, per atzar, he estat tres cops fent de president o vocal. Aquestes normes diuen que els membres de les meses electorals a les 8:00 han d'entrar al col·legi electoral per poder constituir-les. Com que les trameses de les citacions han estat interceptades bé per Correos, bé per la PN/GC, no es presenta ningú. Es fa una crida: calen 21 voluntaris ja que hi haurà 7 meses. Han amenaçat amb multes de fins a 300.000 €, però com que de diners anem bé :roll: , sortim més de 21 voluntaris al primer crit, com a la taula i al llit. Ens trien i es descarten els sobrants.
Ens esperem fins les 9:00, per si a última hora es presenta cap membre amb la citació i com que això no passa, entrem a la sala. Els 7 primers, presidents. Els altres van entrant com a vocals 1 i 2, tot molt ben organitzat i ràpid. Veiem les urnes amb il·lusió. Estan buides, no son opaques sinó translúcides i les precintem abans de començar, un cop constituïda la mesa.

En una de les taules s'identifica una membre com a militant d'un partit (En Comú Podem) i se l'informa que no hi pot ser ja que la llei electoral no ho permet. Es tria un altre voluntari i la mesa es pot constituir.

No tenim xarxa, diuen que està tallada expressament, però fem servir els mòbils connectats als ordinadors o bé directament els mòbils per poder tenir accés a internet. No funciona el sistema informàtic, tot el dia serà un joc del gat i la rata, amb molts canvis d'IP i contrasenyes, de moment guanya el CNI.

El Coordinador electoral ens diu que passem d'ordinadors i usem les llistes del cens electoral, on només hi surt un núm d'ordre i els DNI també per ordre creixent. Cada taula només té els fulls que es corresponen a unes determinades meses electorals "normals", evidentment no tenim tot el cens. Ens expliquem que quan vinguin a votar hem de ratllar el DNI per a que ningú pugui repetir. Això ens donarà maldecaps, ja que molta gent potser no sap on vota habitualment o s'ha canviat de domicili i haurà d'anar buscant de taula en taula per poder votar.

Són les 10:00 tocades i entra la primera votant. És una d'aquestes amb problemes: no la trobem als fulls. Mentre ens fa l'explicació de tota la seva vida i miracles, ens diuen que podem connectar els ordinadors. Ens passen varies adreces IP i passworts i anem provant fins que tenim accés al programa. La senyora, en cadira de rodes, s'espera. Quan finalment tenim accés al programa i la busquem, ens trobem que no consta al cens electoral: NO VOTA. Ho sentim molt, però no pot votar.

Hi ha una mica de batibull de gent frisosa per votar, són quarts d'onze, plou molt, i s'esperen de fa moltes hores. El sistema és ràpid, a les taules anem per feina. En la meva, jo rebo als votants, dret, i agafo el DNI. Li canto el número al company, que el busca a l'ordinador. Quan tenim l'OK de l'ordinador, l'altre company apunta el DNI als fulls de l'acta. Llavors voten. No hi ha sobres, gràcies al fi nas perdiguer de la GC/PN que els ha interceptat, i tinc la santa paciència de comprovar un a un que no hi posin més d'un vot: els toco sense mirar i explico a la gent perquè ho faig: si en un sobre hi hagués més d'un vot, seria nul, avui ho hem de fer així, tocant-los, per quadrar a l'acta el nombre de votants amb els vots recomptats.

Les urnes de la roba bruta de la senyora Albiol, perfectes. Un pèl massa altes per a mi (això no és difícil) però amb una bona tapa per a que els impacients no s'hi posin ells i tot a dins i amb una ranura ampla per introduir-hi el sobre fàcilment. A més, es poden amuntegar unes dins les altres i ocupen poc espai en cas necessari 8-) .

Anem votant, amb molta alegria i moltes fotos de gent esperançada, molla, resignada i pacient ja que de tant en tant no tenim connexió i s'atura tot.
El sistema és net: si algú no és al cens, no ens dóna l'OK. Si algú ja ha votat, no el deixa repetir. Costa saber quins números del passaport no hem d'introduir per a fer-ho bé, ho provem i ho aconseguim; amb els dels residents estrangers no ens en sortim i n'hi ha dos que no voten a la nostra taula.

Anem a preu fet. El més ràpid que podem. La gent ens dóna la papereta, no porta preparat el DNI. Fa hores que s'esperen i no se l'han tatuat al front, l'han de buscar. Agafem el del senyor del costat, volem aprofitar les finestres de connexió informàtica per que pugi votar tothom. Alguns volen votar sense papereta, a pèl.

És tardíssim i encara no hem fet cap pipí. No en tenim. Tampoc hi ha gana. No s'aixeca ningú de les quatre taules de la nostra habitació. En els moments d'aturada informàtica, comencem a veure imatges per internet que ens preocupen. Jo procuro no mirar gaire, la vella tàctica de l'estruç. Em comunico -poc- amb la família per dir que tot va bé, i ja està. La gent ens diu que la cua és llarga, arriba al Duet. Segueix plovent.

Agafem una tongada de pau informàtica i la cua es buida, podem dinar. Menjo uns macarrons boníssims que la Cel·la em diu que estan freds però que estan al punt i una magdalena, perdó, un muffin, quines coses tinc, mira que dir-li magdalena a un muffin!. Hi ha més coses, totes portades per voluntaris, però torno a la taula. Ara tot és més tranquil, la gent va entrant a poc a poc i anem fent. Una de les meses està aturada molt de temps per problemes de connexió, finalment aconsegueixen arrancar amb l'ajuda dels voluntaris informàtics que són al Col·legi.

Tot el dia ens arriben rumors. Que si la PN/GC són a Sant Fost, que sí estan venint, que si tal, que si qual. S'ha pensat en tot, ens diuen que si cal un de cada taula haurà de sortir per la porta del darrere amb l'urna, travessar el pati i donar-la a un runner que s'estarà esperant per amagar-la barranc enllà. És el millor trofeu per als amants de les lleis injustes que encotillen a més de dos milions de persones: una urna plena de vots i d'il·lusions. I no els el volem regalar, si el volen, que se'l guanyin.
Jo vaig coix, amb l'esperó i la ciàtica. L'altre company és coix. El tercer és un noi jove i prim que perd la gana quan comprova que haurà de ser ell qui porti l'urna. L'emoció, l'adrenalina, ens fa estar alerta, no és moment de menjar. Semblo la seva mare, li vaig dient que mengi, que el dia serà llarg.

Parlo amb un grup dels runners apostats al darrere de la tanca. Quedem que farem un segment nou d'Strava: de l'Aula a qui sap on. Busquem diferents noms, Urnes atòmiques ens sembla prou bé. A veure qui tindrà el KOM!

Torno al Col·le. Arriba a la nostra taula un matrimoni. Ell amb caminador, ella fràgil com un ocellet, l'edat no perdona. Voten amb l'esperança als ulls i amb la força de la raó. Són els meus herois, porten tot el dia veient el que està passant i no s'han quedat a casa, han sortit de la comoditat del sofà per votar.

Anem dient a la gent que vota que ens sembla adequada (jovent, bàsicament) que ens facin el favor de quedar-se per protegir el tresor més preuat, tots ens diuen que sí, que es quedaran.

Són quarts de set. Ens comuniquen que s'ha decidit mantenir només una de les sales en actiu i que nosaltres fem el recompte. Així salvarem 4 urnes si venen els servidors de la Pàtria. Tornem a tancar les persianes, que han estat més tancades que obertes al llarg del dia, i fem el recompte com sempre: munt de Sí, munt de No, munt de Blanc, munt de Nul. Fem paquets de 10 i es comprova cada paquet. Resultat: 1 Nul, 6 Blancs, 25 No i 449 Sí.

El Coordinador ens adreça unes paraules molt sentides d'agraïment i nosaltres l'aplaudim a ell i als funcionaris municipals, que estan aquí com a voluntaris i que demà hauran de treballar en un ajuntament que s'ha oposat a obrir els centres.

No arriba la GC/PN. Els integrants de les taules esperem amb les persianes i finestres tancades que siguin les 8:00 i que no hi hagi cap votant al Col·legi per ser-hi mentre es fa el recompte de les altres 3 meses. Mentre, anem mirant vídeos de les actuacions dels agents de l'autoritat que vetllen per nosaltres.

Uns nois joves s'emporten les urnes buides qui sap on, per la porta del darrere, d'amagat i emocionats.

Sortim a fora, on hi ha els veritables herois del dia: la gent que aguanta des d'abans de les 5:00, que ha vist com rebien els que estaven fent el mateix que ells en alguns Col·legis i que han tret la força de la dignitat del més pregon del seu cor per ser allà, protegint unes urnes. I que ens aplaudeixen mentre nosaltres ens emocionem i el aplaudim a ells. No cal més, tots en tenim prou.


Anem cap a casa amb la satisfacció de que tot ha estat NET. Mirem TV3, 8TV fins molt tard, ens indignem amb els discursos mentiders que troben proporcional i professional l'actuació d'uns PN/GC que no ens mereixem. Sentim el discurs d'en Pugdemont: pau, llibertat, dignitat. Un gran discurs. I anem a dormir, que demà (avui ja) hem de treballar.

Dilluns comencen a sortir els de sempre, que diuen haver votat en 5 o més taules diferents, i tot el que els surt per la boca provinent d'un lloc que no cal anomenar i que no és el cervell. No és veritat. Només hi va haver un sistema per votar dos cops: fer-ho quan no hi havia sistema informàtic i nosaltres estàvem usant el sistema en paper del cens i després, FENT TRAMPA I ABUSANT DEL NOSTRE BONISME, quan ja funcionava el sistema informàtic i s'havia eliminat el del paper, anant a una altra taula i votar, en el cas que el vot anterior del cens no s'hagués volcat a l'ordinador. I això podia passar, en la nostra mesa electoral no teníem cap vot en paper, però algunes taules sí que en tenien. Pocs, però en tenien. I no vam pensar que la gent seria tan FALSA i TRAMPOSA. Es podia haver evitat fàcil: tenim connexió però no vota ningú perquè primer s'han de volcar els vots "en paper" a l'ordinador. No ho vam fer, la nostra prioritat era atendre la cua enorme de gent que volia votar NETAMENT, sense trampes.

Una altra trampa, aquesta només per fer veure que s'havia votat més d'un cop:
-Ai, que em podria fer una foto fent veure que voto? Abans he votat i no me l'han fet i voldria tenir un record. I nosaltres, que som bona gent deixàvem fer. Això es podia repetir en tres-centes mil meses, però us puc assegurar que no posava el vot a l'urna. Per això estàvem nosaltres, per arruïnar amb un vot l'esforç de tanta gent.

Així que no hi ha dubte: va ser tan o més NET que mai
M'ofèn que es pugui dubtar de la nostra integritat. No de la meva, sinó de la de tanta gent que ho ha fet tot tan bé com ha pogut.
Clar que PIENSA EL LADRÓN QUE TODOS SON DE SU CONDICIÓN.
Sempre pot ser un gran dia! Busquem el motiu!

Avatar de l’usuari
Xavi M.
Entrades: 69
Membre des de: 06 juny 2017, 22:08
Ubicació: Sabadell

Re: Referèndum 1 d'octubre

#2 Entrada Autor: Xavi M. » 11 oct. 2017, 19:14

Res més a dir.

La meva total admiració per la passió i orgull que hi has posat i també per l´explicació tan detallada que ens has fet.

Per moments he tornat a reviure totes les hores d´aquell 1 d´octubre.

Gràcies Pere, perquè amb el teu relat no hi haurà ni un dubte i no caurà a l´oblít.

Salut i República.

Xavi Mañà
Mai discuteixis amb un imbècil, primer et farà rebaixar al seu nivell i després et guanyarà per experiència.

Respon

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants